In deze voorwaarden gelden de volgende definities:
Gophone.nl
Slotermeerlaan 58
1064 HC Amsterdam
Telefoonnummer: 020-6000110
Tel mobiel: 0685389602
E-mailadres: info@gophone.nl
KVK : 96261951
BTW : NL867535696B01
REK : NL20REVO0365603899
Openingstijden:
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Gophone.nl en op elke tot stand gekomen overeenkomst (op afstand) tussen Gophone.nl en afnemer.
De afnemer dient de voorwaarden die zijn opgenomen in de algemene voorwaarden te aanvaarden om gebruik te kunnen maken van de diensten en/of producten van Gophone.nl. De algemene voorwaarden zijn juridisch bindend tussen de afnemer en Gophone.nl met betrekking tot de diensten.
De afnemer verklaart alvorens het opdracht geven tot een dienst of het afnemen van een dienst of product kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden. Deze algemene voorwaarden zijn aan de afnemer beschikbaar gesteld op de website van de ondernemer.
Indien het voor afnemer niet mogelijk is om de algemene voorwaarden op de website van de ondernemer te raadplegen, zal voordat de overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, door de afnemer duidelijk gemaakt worden dat de algemene voorwaarden niet gelezen zijn en kan afnemer een verzoek doen om de algemene voorwaarden kosteloos op een andere wijze toegezonden te krijgen.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de afnemer ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de afnemer op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, kan de afnemer zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de afnemer mogelijk te maken.
Als Gophone.nl gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Gophone.nl echter niet.
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de afnemer duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de afnemer van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. Indien de afnemer het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Gophone.nl onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Gophone.nl is bevestigd, kan de afnemer de overeenkomst ontbinden.
Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Gophone.nl passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de afnemer elektronisch kan betalen, zal Gophone.nl daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen. Gophone.nl kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de afnemer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Gophone.nl op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. Gophone.nl zal bij het product of dienst aan de afnemer de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de afnemer op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
Gophone.nl levert producten en diensten uitsluitend in onze winkel. Er is dan ook geen sprake van het wettelijke herroepingsrecht voor consumenten.
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
In afwijking van het vorige lid kan Gophone.nl producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Gophone.nl geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn altijd inclusief btw vermeld.
Gophone.nl staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Gophone.nl verleent een garantie van 6 maanden op de geleverde reparatie op basis van de gebruikte materialen en de verrichte arbeid op batterijen en andere accessoires. Garantie komt te vervallen indien blijkt dat door toedoen van klant zowel wetend als onwetend schade wordt gebracht aan de batterijen en/of accessoires of elders het toestel wordt opengemaakt. Oordeel van Gophone.nl is hierbij altijd bepalend.
Gophone.nl verleent een garantie van 2 jaar op nieuwe geleverde smartphones, tablets en andere elektronische producten. Gophone.nl verleent een garantie van 3 maanden op gebruikte smartphones, tablets en andere elektronische producten. Garanties komen te vervallen indien er sprake is van val-, stoot-, druk-, en/of vochtschade aan het toestel. Oordeel van Gophone.nl is hierbij altijd bepalend.
Gophone.nl zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de beoordeling van aanvragen tot en met de verlening van diensten. Gophone.nl behoudt zich het recht voor reparatiewerkzaamheden te weigeren indien een product (op welke wijze dan ook) op onbevoegde wijze is behandeld of indien het serie- dan wel IMEI-nummer onleesbaar is gemaakt of verwijderd.
Gophone.nl is gerechtigd de reparatiewerkzaamheden niet uit te voeren of de uitvoering daarvan te staken indien blijkt dat het product naar het oordeel van Gophone.nl om economische of technische redenen niet meer te repareren is.
Als door Gophone.nl geconstateerd wordt dat het product onherstelbaar is beschadigd, dan is Gophone.nl gerechtigd het product tegen onderzoekskosten aan de afnemer te retourneren. Reparatiewerkzaamheden worden alleen uitgevoerd bij producten waarop Gophone.nl volgens de betreffende fabrikant reparaties mag uitvoeren.
Indien Gophone.nl dit noodzakelijk acht, kan een product worden doorgestuurd naar de betreffende fabrikant en/of aangewezen reparatiepartner voor specialistische reparatie. Eventuele vertraging die ontstaat als gevolg van reparaties die worden uitgevoerd door derden kan tot gevolg hebben dat de toegezegde oplevertermijn wordt overschreden. Gophone.nl is in geen geval aansprakelijk voor gevolgschade. Toegezegde termijnen waarbinnen Gophone.nl het product meent te kunnen retourneren aan de afnemer zijn van indicatieve aard en nimmer te beschouwen als fatale termijnen.
Gophone.nl is niet verantwoordelijk voor schade aan de apparatuur voortkomend uit overmachtssituaties, waaronder wordt verstaan situaties zoals brand, overstroming, noodweer, aardbeving, inbraak, lekkage en dergelijke.
Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de afnemer verschuldigde bedragen te worden voldaan nadat de diensten zijn uitgevoerd door Gophone.nl.
Bij vooruitbetaling kan de afnemer geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de betaling heeft plaatsgevonden.
De afnemer heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Gophone.nl te melden. In geval van wanbetaling van de afnemer heeft Gophone.nl, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de afnemer kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
De waterdichtheid van een waterdicht toestel komt te vervallen zodra er schade ontstaat aan het toestel. Gophone.nl kan de schade in sommige gevallen herstellen. Echter, de waterdichtheid van een toestel kan niet meer hersteld worden, ook niet indien het toestel wordt gerepareerd met originele onderdelen. De afnemer is verantwoordelijk voor het vochtvrij houden van het toestel na de reparatie bij Gophone.nl. Gophone.nl is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade door toedoen van vochtschade.
Op het moment dat de afnemer een toestel bij Gophone.nl ter reparatie inlevert, zal Gophone.nl de afnemer op de hoogte stellen zodra het toestel opgehaald kan worden.
De afnemer krijgt hiervoor drie maanden de tijd. Mocht het toestel niet binnen drie maanden opgehaald worden, dan zal Gophone.nl het toestel op een milieuvriendelijke wijze recyclen.
Inruilen van een product is enkel mogelijk na toestemming van de Gophone.nl-leidinggevende. De leidinggevende is in geen geval verplicht een ter inruil aangeboden product in te nemen.
De klant ontvangt door het inruilen van een product enkel korting op een nieuw product of de inruilwaarde van het product in de vorm van geld. In geval van aankoop van een niet-deugdelijk product wordt er eerst intern naar het product gekeken. De kosten hiervan zijn voor Gophone.nl, tenzij anders kan worden aangesteld.
Inkoop is enkel mogelijk indien: de afnemer kan aantonen (met behulp van een geldig legitimatiebewijs en aankoopbewijs) dat hij of zij koper en rechtmatig eigenaar is van het product, het product geen simkaart meer bevat en niet in verbinding staat met een mobiel netwerk of een account dat is gebonden aan het product, het product geen persoonlijke bestanden (zoals adresgegevens, foto’s, tekstberichten etc.) meer bevat, en/of het product deugdelijk functioneert en niet beschadigd is.
Telefoons, simkaarten en beltegoed kunnen niet worden geruild.
De afnemer dient alle passende maatregelen te treffen om verlies van data en overige gegevens die zijn opgeslagen op het product te voorkomen. Gophone.nl is nimmer aansprakelijk voor het verlies van data en overige gegevens tijdens de uitvoering van reparatiewerkzaamheden.
De afnemer dient de simkaart en/of geheugenkaart(en) te verwijderen uit het product voordat de afnemer het product aanbiedt aan Gophone.nl voor de uitvoering van reparatiewerkzaamheden. De afnemer is zelf verantwoordelijk voor het veilig bewaren van de simkaart en/of geheugenkaart(en), alsmede de data die op het product zelf is opgeslagen.
Door het afnemen van een dienst verklaart de afnemer dat hij/zij bekend is met het feit dat Gophone.nl mogelijk fabrieks- of standaardinstellingen van de fabrikant van het product op de beginwaarden moet instellen om de dienst uit te kunnen voeren.
In aanvulling op het vorige lid verklaart de klant dat hij/zij ermee bekend is dat door de uitvoering van de dienst het product weer in de vergrendelde (simlock) status wordt gebracht, met als gevolg dat na de uitvoering van de dienst het product mogelijk geen verbinding kan maken met het mobiele telefonienetwerk. De klant gaat ermee akkoord dat alle kosten die verbonden zijn aan het ontgrendelen van het product voor rekening van de afnemer komen.
Gophone.nl behandelt alle voorkomende klachten volgens de klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Gophone.nl, nadat de afnemer de gebreken heeft geconstateerd, echter uiterlijk 48 uur na ontvangst van het product.
Bij Gophone.nl ingediende klachten worden binnen een termijn van vijf werkdagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, zal door Gophone.nl binnen de termijn van veertien dagen worden geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de afnemer een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Op overeenkomsten tussen Gophone.nl en de afnemer waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de afnemer zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd, dan wel op zodanige wijze dat deze door de afnemer op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.